ایمان ما دو نیمه شد ونان ما دو نیم
دست من و نگاه تو یا سیّدالکریم
روحم تمام زخمی و جانم تمام درد
یک امشبم ببخش به آرامش نسیم
از شعله های روز قیامت رها شدیم
افتاده ایم باز در این ورطه ی جحیم
چیزی بگو شبیه سخن گفتن شبان
حکمی بده به سادگی حکمت حکیم
ما راهیان کوی چپ و راست نیستیم
ما راست آمدیم سر راه مستقیم
ما عاشقان شهید توهستیم تا ابد
ما سالکان مرید تو بودیم از قدیم
برقی بگو وزان شود از سمت یا لطیف
اشکی بگو فرو چکد از ابر یا کریم
ما را ببر به رویت لبخند عید فطر
ما را بخوان به خلوت یا رب و یا عظیم
نظر |
*اعمال شب عید فطر شب اوّل شوال از جمله لیالى شریفه است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث بسیار وارد شده و روایت شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست و از براى آن چند عمل است: اوّل، غسل هنگامی که آفتاب غروب کند دوّم، احیاء آن شب به نماز و دعا و استغفار و سؤال از حقّ تعالى و بَیْتُوته در مسجد سوّم، در عقب نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و عقب نماز عید، دعای وارد شده را بخواند. * اعمال روز اول شوال -تکبیر، بعد از نماز صبح و نماز عید فطر خوانده شود: «اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ وَلِلَّهِ الْحَمْدُ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَلَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلانَا». - پیش از نماز عید، زکات فطره را جدا سازد؛ اگر دسترسی به مستحق دارد بپردازد، والا کنار بگذارد، برای هر نفر یک صاع (حدود سه کیلو) از گندم یا مواد غذایی دیگر که در آن شهر غذای غالب مردم محسوب میشود. باید توجه داشت که زکات فطره واجب مؤکد است و شرط قبولی روزه ماه رمضان است و خداوند نیز در قرآن آن را مقدم بر نماز (عید) شمرده است و میفرماید: «قَد اَفلَحَ مَن تَزَکّی وَ ذَکَر اسمَ رَبّهِ فَضَلی»، به یقین آن کس که زکات دهد و یاد پروردگارش را کند، سپس نماز بخواند، رستگار است. - غسل کردن است و وقت آن به فرموده «شیخ طوسی» بعد از طلوع فجر تا زمان به جا آوردن نماز عید است. قبل از غسل این دعا را بخواند: «اللَّهُمَّ إِیمَانا بِکَ وَتَصْدِیقا بِکِتَابِکَ وَاتِّبَاعَ سُنَّةِ نَبِیکَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ»، آنگاه «بسم الله» بگوید و غسل کند، پس از پایان غسل بگوید: «اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ کَفَّارَةً لِذُنُوبِی وَطَهِّرْ دِینِی اللَّهُمَّ أَذْهِبْ عَنِّی الدَّنَسَ». - شیخ طوسی تاکید میکند که در این روز نیکوترین لباسها پوشیده شود و انسان خود را معطر سازد و با وقار به سمت مصلای عید حرکت کند. -پیش از نماز عید، در ابتدای روز افطار کند و بهتر آن است که افطارش با خرما باشد. «شیخ مفید» فرموده است: مستحب است مقدار کمی از تربت سیدالشهدا، امام حسین (ع) را تناول کند که شفای هر دردی است. - پس از طلوع آفتاب برای نماز عید حرکت کند (همانگونه که از رسول خدا (ص) نقل شده است) و دعاهایی را که از طریق معصومین (ع) وارد شده است، بخواند؛ از جمله آنکه امام باقر (ع) فرمود: در عید فطر و عید قربان و جمعه وقتی که برای رفتن به نماز مهیا شدی، این دعا را بخوان: «اللَّهُمَّ مَنْ تَهَیأَ فِی هَذَا الْیوْمِ أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفَادَةٍ إِلَی مَخْلُوقٍ رَجَاءَ رِفْدِهِ وَنَوَافِلِهِ وَفَوَاضِلِهِ وَعَطَایاهُ فَإِنَّ إِلَیکَ یا سَیدِی تَهْیئَتِی وَتَعْبِئَتِی وَإِعْدَادِی وَاسْتِعْدَادِی رَجَاءَ رِفْدِکَ وَجَوَائِزِکَ وَنَوَافِلِکَ وَفَوَاضِلِکَ وَ فَضَائِلِکَ وَعَطَایاکَ وَقَدْ غَدَوْتُ إِلَی عِیدٍ مِنْ أَعْیادِ أُمَّةِ نَبِیکَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیهِ وَعَلَی آلِهِ وَلَمْ أَفِدْ إِلَیکَ الْیوْمَ بِعَمَلٍ صَالِحٍ أَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ وَلا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ أَمَّلْتُهُ وَلَکِنْ أَتَیتُکَ خَاضِعا مُقِرّا بِذُنُوبِی وَإِسَاءَتِی إِلَی نَفْسِی فَیا عَظِیمُ یا عَظِیمُ یا عَظِیمُ اغْفِرْ لِی الْعَظِیمَ مِنْ ذُنُوبِی فَإِنَّهُ لا یغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ إِلا أَنْتَ یا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» - خواندن نماز عید در زمان ما مستحب است و آن دو رکعت است؛ در رکعت اول سوره «حمد» و سوره «اعلی» (یا هر سوره دیگری که مایل باشد) بخواند و بعد از آن پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر این قنوت را بخواند: «اللَّهُمَّ أَنْتَ أَهْلُ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَأَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ وَأَهْلَ التَّقْوَی وَ الْمَغْفِرَةِ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذَا الْیوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیدا وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهِ عَلَیهِ وَآلِهِ ذُخْرا وَشَرَفا وَمَزِیدا أَنْ تُصَلِّی عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُدْخِلَنِی فِی کُلِّ خَیرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّدا وَآلَ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُخْرِجَنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّدا وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُکَ عَلَیهِ وَعَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیرَ مَا سَأَلَکَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ وَأَعُوذُ بِکَ فِیهِ مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ» سپس تکبیر ششم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع و سجده، برخیزد و رکعت دوم را شروع کند؛ در رکعت دوم، بعد از سوره «حمد»، سوره «شمس» یا سوره دیگری را بخواند؛ آنگاه چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر همان قنوت را بخواند، سپس تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع و سجود برود و نماز را تمام کند. بعد از نماز، تسبیحات حضرت زهرا (س) را بگوید و آنگاه دعاهایی که نقل شده است را بخواند که یکی از آنها دعای چهل و ششم «صحیفه سجادیه» است، مستحب است نماز عید، زیر آسمان باشد و بعد از نماز برای دیگر مومنان جهت قبولی اعمال دعا کند. - دعای ندبه را بخواند، مرحوم محدث قمی میگوید: به فرموده «سید بن طاووس» پس از دعا به سجده برود و بگوید: «أَعُوذُ بِکَ مِنْ نَارٍ حَرُّهَا لا یطْفَی وَجَدِیدُهَا لا یبْلَی وَعَطْشَانُهَا لا یرْوَی»، پس گونه راست را بر زمین گذارد و بگوید: «إِلَهِی لا تُقَلِّبْ وَجْهِی فِی النَّارِ بَعْدَ سُجُودِی وَ تَعْفِیرِی لَکَ بِغَیرِ مَنٍّ مِنِّی عَلَیکَ بَلْ لَکَ الْمَنُّ عَلَی»، سپس گونه چپ را بر زمین گذارد و بگوید: «ارْحَمْ مَنْ أَسَاءَ وَ اقْتَرَفَ وَ اسْتَکَانَ وَ اعْتَرَفَ» آنگاه به حال سجده برگردد و بگوید: «إِنْ کُنْتُ بِئْسَ الْعَبْدُ فَأَنْتَ نِعْمَ الرَّبُّ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ یا کَرِیمُ»، پس صد مرتبه بگوید: «الْعَفْوَ الْعَفْوَ»
با توجه به استفتاء مکرّر مقلّدین در خصوص راههای اثبات شرعی اوّل ماه، فتاوای فقهی آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی در این خصوص که در متن رساله توضیح المسائل معظّمله نیز موجود است به شرح ذیل اعلام میگردد.
مسأله 1786- اوّل ماه به پنج چیز ثابت مىشود: اوّل آنکه خود انسان ماه را ببیند. دوم، عدّهاى که از گفته آنان یقین پیدا شود، بگویند ماه را دیدهایم و همچنین است هر چیزى که به واسطه آن یقین پیدا شود. سوم، دو مرد عادل بگویند که در شب ماه را دیدهایم؛ ولى اگر صفت ماه را بر خلاف یکدیگر بگویند، یا شهادتشان خلاف واقع باشد مثل این که بگویند داخل دائره ماه طرف افق بود، اوّل ماه ثابت نمىشود. امّا اگر در تشخیص بعض خصوصیات اختلاف داشته باشند مثل آنکه یکى بگوید ماه بلند بود و دیگرى بگوید نبود، به گفته آنان اوّل ماه ثابت مىشود. چهارم، سى روز از اوّل ماه شعبان بگذرد که به واسطه آن، اوّل ماه رمضان ثابت مىشود و سى روز از اوّل رمضان بگذرد که به واسطه آن، اوّل ماه شوّال ثابت مىشود. پنجم، حاکم شرع حکم کند که اول ماه است.
مسأله 1787- در اینجا چند مسأله است:
اوّل: اگر حاکم شرع حکم کند که اوّل ماه است، این حکم براى همگان حجّت است و کسانى هم که از او تقلید نمىکنند، حتّى مجتهدین دیگر باید به حکم او عمل نمایند، ولى کسى که مىداند حاکم شرع اشتباه کرده نمىتواند به حکم او عمل نماید.
دوم: اگر اوّل ماه براى مجتهدى ثابت شود، ثبوت ماه نزد آن مجتهد فقط براى خود او حجّت است و براى دیگران حتّى مقلّدین آن مجتهد حجت نیست.
سوم: اگر از ثبوت اوّل ماه نزد مجتهدى براى دیگران و یا مقلّد او یقین به اوّل ماه حاصل شود، یقین دیگران و مقلّد او به اوّل ماه براى آنها حجت است؛ نه آنکه ثبوت ماه نزد مجتهد براى آنان حجّت باشد؛ و رابطهاى بین تقلید و ثبوت ماه نزد مجتهد نیست.
چهارم: در صورت شک یا ظنّ به خلاف حکم حاکم شرع، باید به حکم حاکم شرع عمل شود و آن حکم حجّت است مگر آنکه یقین بر خلاف آن داشته باشند.
پنجم: اگر حاکم شرع حکم کند به اوّل ماه رمضان، کسى که یقین بر خلاف حکم حاکم شرع ندارد اگر آن روز را روزه نگیرد و افطار کند، قضا و کفاره - در صورتى که مفطر کفاره داشته باشد - بر او واجب مىشود.
ششم: اگر حاکم شرع حکم کند به اوّل ماه شوّال، کسى که یقین بر خلاف آن ندارد اگر آن روز را روزه بگیرد روزه او حرام است.
هفتم: اگر براى مجتهدى اوّل ماه ثابت شود، اگر اعلام ثبوت ماه و اشاعه آن موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین و وَهن به اسلام شود، و یا موجب تضعیف نظام اسلامى شود اعلام و اشاعه آن جائز نیست.
هشتم: اگر هلال ماه با ابزار و وسایل جدید رؤیت شود، چنانچه آن وسایل تقویت کننده دیده بیننده باشد و یا موانع دید را بر طرف کند اشکال ندارد و اوّل ماه ثابت مىشود، ولى اگر تصرف در مریى محسوب شود مثلاً طورى تصرف کند که هلال ماه را که پایینتر از افق است بالا نشان دهد تا رؤیت شود این رؤیت حجّت نیست.
در بیانیه پایانی راهپیمایی روز قدس آمده است: به بیگانگان هشدار میدهیم در صورت پایان ندادن به سناریوهای ضدسوری و ضدمقاومت درون باتلاقی خواهند افتاد که راه گریز و نجاتی از آن نخواهند داشت.
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مردم ایران اسلامی در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در قطعنامهای، این راهپیمایی بزرگ را نمایش خیرهکننده دیگری از اراده پولادین خود در حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه استکبار و نظام سلطه و حامیان صهیونیسم بینالملل دانستند.
متن این قطعنامه که قرائت آن با فریادهای اللهاکبر شرکتکنندگان در تأیید آن همراه بود، به شرح ذیل است:
سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجدالاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوالسمیع البصیر(سوره اسرا آیه 1)
حمد و سپاس بیپایان پروردگار حکیم قادر متعال را که ما را توفیق داد پس از درک ایام و لیالی نورانی و پربرکت ماه مبارک رمضان، به یمن میراث گرانقدر حضرت امامخمینی(ره) با حضور پرشکوه در آوردگاه بزرگ روز جهانی قدس بار دیگر با مشتهای گره کرده، نمایش خیرهکنندهای از عزم و اراده پولادین خود را در حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه استکبار و نظام سلطه و حامیان صهیونیسم بینالملل رقم زنیم.
ما ملت روزهدار ایران اسلامی با تضرع به درگاه خداوند متعال و امید به عنایات حضرت ولیعصر(عج) و الهام از آموزههای جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی، با لبیک به ندای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای (مدظله العالی) در این راهپیمایی با شکوه و دشمنشکن حضور یافتهایم و با تأکید بر اینکه روز قدس روز اسلام و نماد وحدت، اتحاد و اراده امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس و فلسطین و عرصهای برای نمایش عمق استراتژیک مکتب مقاومت و بیداری اسلامی در مقیاس جهانی است، با بانگ رسای تکبیر مواضع خود را به جهانیان اعلام میداریم:
1- ما ملت روزهدار و انقلابی ایران اسلامی، آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بیدفاع فلسطین را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشتساز حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) برای جهان اسلام و رمز دستیابی به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمین و حمایت همهجانبه آنان از مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین دانسته و در راستای تحقق این آرمان سترگ تمامی ظرفیتها و حمایتهای مادی و معنوی خود را به کار گرفته و در عرصه این جهاد مقدس و فریضه الهی لحظهای درنگ نخواهیم کرد.
2- ما ملت مسلمان و وظیفهشناس ایران، تنها راهحل مسئله فلسطین -و بلکه مهار بحران خاورمیانه ـ را انحلال و زوال رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیستهای غاصب از سرزمینهای اشغالی، بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط جهان و برگزاری یک همهپرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور، با رأی و اراده آنان دانسته و هر گونه راه حل دیگر را ایجاد فرصت برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل و ادامه ظلم و پایمالکردن حقوق مسلم فلسطینیها تلقی و آن را محکوم به شکست میدانیم.
3- ما ملت روزهدار و انقلابی ایران، حوادث سوریه را طرح مشترک نظام سلطه و ارتجاع عرب برای شکستن سنگرهای مقدم مقاومت اسلامی و جبهه ضد صهیونیستی در جهان اسلام دانسته و با تأکید بر وجود اراده و ظرفیتهای لازم در دولت و ملت سوریه برای پیگیری اصلاحات و بهبود وضع این کشور به آمریکا، ارتجاع عرب و دیگر حامیان اقدامات تروریستی در کشور سوریه اعلام میکنیم که راه حل برون رفت سوریه از وضع فعلی دخالت بیگانگان و قدرتهای سلطهگر در امور داخلی این کشور و پیگیری گزینههای منتهی به راهحل نظامی نبوده و به آنان هشدار میدهیم در صورت پایان ندادن به سناریوهای ضدسوری و ضد مقاومت درون باتلاقی خواهند افتاد که راه گریز و نجاتی از آن نخواهد داشت.
4- ما ملت مسلمان و بیدار ایران، تلاش رژیم غاصب صهیونیستی در تخریب بناها و نمادهای هویت ملی و تاریخی فلسطینیها و یهودیسازی سرزمینهای اشغالی و توطئه تقسیم مسجدالاقصی و معرفی بیتالمقدس به عنوان پایتخت دولت جعلی اسراییل را که متأسفانه با سکوت برخی دولتهای عربی ـ اسلامی و بیتوجهی معنادار مجامع جهانی و مدعی حقوق ملتها صورت میپذیرد به شدت محکوم نموده و از سازمانها و نهادهای بینالمللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و نیز دولتهای منطقه میخواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و گامهای جدی و تعیینکننده مانع اجرای این توطئه خطرناک شوند.
5- ما مردم مسلمان و روزهدار ایران، ضمن حمایت از انقلابهای مردمی منطقه و هشدار نسبت به توطئههای نظام سلطه و غرب علیه آنها، جنایات آلخلیفه علیه مردم مظلوم بحرین را که متأسفانه در سکوت محض مدعیان حقوق بشر صورت میپذیرد به شدت محکوم کرده و از حاکمان وابسته این کشور خواستاریم با سپردن امور به مردم بحرین بیش از این خود را آلت دست امریکا و بازیچه صهیونیست و دشمنان اسلام قرار ندهند.
6- ما ملت ایران، حضور گسترده و پرشور خود را در این رستاخیز بزرگ و راهپیمایی سراسری فرصتی ارزشمند برای ابلاغ پیام روشن و شفاف خود به دشمنان منطقهای و فرامنطقهای انقلاب و نظام اسلامی دانسته و به آنان به ویژه آمریکای خبیث که سمبل زورگویی، ظلم، جنایت، دخالت در امور ملتها و جنگافروزی است و نیز رژیم مفلوک و رو به زوال صهیونیستی هشدار میدهیم از تجربه تاریخی 33 سال گذشته عبرت گرفته و از پیگیری تحریمهای ظالمانه و خصمانه و به کارگیری ادبیات تهدیدآمیز و جنگافروزانه علیه جمهوری اسلامی دست برداشته و بدانند در صورت هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه تمامیت ارضی، منافع و منابع ملی ایران، در کنار نیروهای مسلح مقتدر و سلحشور کشور تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز(مدظلهالعالی) فراتر از جغرافیای منطقه، پاسخ سخت، فراگیر و پشیمانکنندهای به آنان خواهیم داد.
و لینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز
برگرفته شده از خبر آنلاین
http://www.khabaronline.ir/Images/News/AtachFile/27-5-1391/FILE634808061972891119.mp3
بسم الله الرحمن الرحیم
گرفتند انتقام کوچه ها را
شکستند ازدحام کوچه ها را
سفرکردند و ما با نیشخندی
عوض کردیم نام کوچه ها را
سیّد حبیب نظاری
به گزارش گروه تأمین اخبار و اطلاعات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، پروفسور خورشیده و دکتر مارکوس، ضمن بازدید از بخشهای مختلف دانشگاه با دکتر مفتاح، رئیس دانشکده ادیان و جمعی از اساتید و دانشجویان به گفتوگو نشستند.
رئیس کرسی اسلامشناسی دانشگاه مونستر اعلام کرد: در آلمان حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر مسلمان وجود دارد و تعداد زیادی از معلمان مسلمان در بخش الهیات اسلامی تحصیل کردهاند که از این میان 15 درصد آنان شیعه هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه مونستر، سومین دانشگاه بزرگ آلمان بوده و در حدود 48 هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه همکاری نزدیکی با دانشگاه پادربورن داشته و در ماه سپتامبر در طرح گفتوگوی اسلام و مسیحیت دانشگاه ادیان و دانشگاه پادربورن شرکت خواهد داشت. همچنین برگزاری کنگره بینالمللی کلام رحمت از دیگر فعالیتهای کرسی اسلامشناسی دانشگاه مونستر است.
میهمان آلمانی دانشگاه خاطر نشان کرد: باید میان دو دانشگاه در مقطع دکتری تبادل دانشجو صورت گیرد و به خصوص متون درسی راجع به مذهب شیعه به زبان آلمانی، از آنچه خود شیعیان نوشتهاند، تهیه شود زیرا شیعیان در زمینههایی فعال بودهاند که پیروان دیگر مذاهب در آن فعالیتی نداشتهاند؛ مذهب شیعه مباحث فلسفی را ادامه داده و عناصری همچون نقش عقل در اعتقادات این مذهب بسیار پررنگ است درحالیکه در دیگر مذاهب چنین نیست. در حقیقت متون شیعی باید ترجمه و بومیسازی شوند تا جهانیان نیز هرچه بیشتر با این مذهب آشنا شوند.
یادآور میگردد، پروفسور موهانات خورشیده، یک مسلمان فلسطینی الاصل با مذهب اهل سنت است که دکترای جامعهشناسی دینی در حوزه کلام داشته و در تعلیم و تربیت اسلامی تخصص دارد و هماکنون ریاست دانشکده الهیات اسلامی دانشگاه مونستر و کرسی اسلامشناسی این دانشگاه را برعهده دارد. دکتر مارکوس گرهولد نیز که دستیار پروفسور خورشیده است، در سن 16 سالگی مسلمان شده و مذهب تشیع را برای خود برگزیده و در رشته اسلامشناسی در دانشگاه کلن و الهیات تطبیقی در دانشگاه بن به تحصیل پرداخته است.
hashemirafsanjani.ir - آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس ، تاکید کرد : حضور همیشگی مردم ایران در این مراسم الگویی برای سایر ملتها شده است .
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دو شهروند مسلمان فرانسوی که در یک پارکینگ عمومی در یکی از شهرهای حومه پاریس مشغول به کار بودند به دلیل روزه داری توسط مدیرپارکینگ و همسرش کشته شدند.
همزمان با ماه مبارک رمضان، مسلمانان فرانسه به اهمال مخصوص این ماه می پردازند. این دو مسلمان نیز که در یکی از شهرهای جنوب فرانسه با نام "ایگو دو مورت" زندگی می کردند به جرم روزه داری کشته شدند.
رئیس پارکینگ در مورد علت انجام این قتل گفت: من به آنها هشدار داده بودم که روزه نگیرند چون روزه گرفتن باعث ضعیف شدن نیرو شده و نمی توانستند خوب کار کنند.
فرانسه یکی از کشورهایی است که با مسلمانان، حجاب و روزه داری برخورد قانونی می کند و شهروندان مسلمان که در این کشور زندگی می کنند با محدودیتهای بسیاری مواجه هستند و به بهانه های مختلف از حق و حقوق شهروندی خود محروم می شوند.
چندی پیش شهردار"گرنوبل" در جهت جلوگیری از روزه داری، ناهار خوردن در ادارت را اجباری کرده است.شهردار یکی دیگر از شهرهای فرانسه با نام "ژنویه ای" اجازه روزه داری و فعالیت های مذهبی در ماه مبارک رمضان را به مسلمان نمی دهد.
با اعمال تمام این محدویت ها، مسلمانان فرانسه باز هم بر اعتقادات خود راسخ و تنها به خاطر منافع مالی دست از اعتقادات و ایمان خود بر نمی دارند.