مقام معظم رهبری تاکید کردند: اینکه رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده دو قوه دیگر را متهم کند، خلاف شرع و قانون و تضییع حقوق مردم است.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای امروز در دیدار جمعی از مردم تبریز افزودند: مردم آرامش اخلاقی و روانی میخواهند. بنده فعلا نصیحت میکنم.
ایشان با اشاره به جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس اظهار کردند: اصل استیضاح در مجلس غلط بود، آن هم با دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست. دفاع رئیس محترم مجلس هم از خودش مقداری زیادهروی بود و لزومی نداشت.
رهبر معظم انقلاب در ادامه، به مساله هستهای کشورمان اشاره کردند و افزودند: ما عقیده داریم سلاح هستهای باید محو شود و نمیخواهیم سلاح هستهای بسازیم اما اگر این عقیده را نداشتیم و تصمیم داشتیم که سلاح هستهای داشته باشیم، هیچ قدرتی نمیتوانست جلوی ما را بگیرد.
رهبرانقلاب در ادامه با اشاره به حضور پرشکوه مردم در 22بهمن فرمودند: نمیشود گفت مردم از گرانی و مشکلات اقتصادی شکایتی ندارند، مشکلات هست، مخصوصا برای طبقات ضعیف اما این موجب نشد که مردم بین خود و نظام اسلامی فاصله بیندازند.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، ورود اندیشههای غربی به ایران به عصر پهلوی باز میگردد، این تمایلات، از طریق کسانی که به تازگی از غرب بازگشته بودند و همین طور با ابزارهای اطلاعرسانی نوین، مانند سینما و تلویزیون وارد ایران شد.
نشریه شفافیت به سردبیری سیدکاظم موسوی درباره ورود شیطانپرستی به ایران به عنوان یکی از مظاهر تمدن غربی چنین مینویسد:
* ترویج سبک خاصی از موسیقی
نوع جدید شیطانپرستی در یک بازه 10 ساله و با ورود موسیقی متال به جامعه ایران آغاز شد، با وجود اینکه موسیقی متال تنها از آن شیطانگراها نیست، اما گروههای شیطانگرا از این موسیقی برای القای اندیشه و تفکر خود بهترین بهره را بردهاند. با فرارسیدن سالهای پایانی دهه هفتاد و سهلانگاری وزارت ارشاد وقت در دادن مجوز انتشار به کتابهای این گروهها و نیز انتشار آلبومهای موسیقی گروههای متالیکا، راه برای گسترش این پدیده در ایران هموار شد، به این موضوع آن قدر با دیده تسامح نگریسته شده بود که برخی از کنسرتهای منتسب به این گروهها در معتبرترین دانشگاههای کشور برگزار میشد!
واقعیت این است که گرایش به شیطانپرستی در ایران نسبت به آنچه در سطح جهان وجود دارد، بسیار سطحی است، در ایران به استثنای استفاده از موسیقی برای برخی اهداف مشخص و انضمام شعر هزل فارسی به آن، مابقی اطوارهای شیطانگرایی به همان شکل وارداتی باقی مانده است و کاربران آن هیچ گونه اطلاعی از دلیل و سبب کاربرد نمادهای آن ندارند، همانطور که جوانانی که آرم سر خرگوش یا همان PlayBoy را بر گردن میآویختند، نمیدانستند این نشانه در غرب بیشتر مورد استفاده همجنسبازان است.
در تمام این موارد، ایرانیانی که از نمادها و آرایشهای شیطانی استفاده میکنند، عموماً مفهوم این نمادها را نمیدانند. البته برخی از افراد هم هستند که با علم به معنای نمادها از آنها استفاده میکنند، هر چند تعدادشان بسیار کم و انگشتشمار است.
نکته بسیار جالبی که در مورد کاربران نمادهای شیطانگرایی قابل ذکر است، میزان معلومات و تحصیل آنهاست؛ آمارها نشان میدهد که دست کم 90 درصد واردکنندگان محصولات شیطانگرایی به کشور، فاقد تحصیلات دانشگاهی و خانواده سالم هستند.
آخرین گزارشهای رسمی از فعالیت بیش از 50 گروه شبهشیطانپرستی در ایران خبر میدهد، حال آنکه آمارهای غیر رسمی این تعداد را به 200 هم رساندهاند، این گروهها که عموماً گروههای تخدیری هستند مراکزی برای جذب جوانان به نفسانیات، از خود بیگانگی و شهواتاند که با دقت خاصی برنامه ریزی شدهاند، وقتی این اطلاعات را در کنار فاش شدن کمک 8 میلیون دلاری ایالات متحده به این گروهها میگذاریم، موضوع از یک بحران اجتماعی به یک مسئله امنیتی تبدیل میشود.
* ضرورت آگاهیبخشی به نسل جوان
جوانان ایرانی عموماً اطلاعی از معنا و مفهوم نمادهای شیطانگرایی ندارند، از این رو آگاهیبخشی در این مسیر میتواند برای نجات بسیاری از آنها راهگشا باشد، در این مسیر خانواده، مدرسه و رسانه ملی نقشی محوری دارند.
اما باید این نکته را در نظر بگیریم که منظور از آگاهی تنها شناساندن چند علامت و شکل و مفهوم نیست، بلکه بخش اعظم این آگاهی به شناخت خود و فرهنگی خودی باز میگردد، اصولاً یکی از دلایل مهم گرایش جوانان ما به چنین نحلههایی خلق قهرمانانی با شمایل شیطانی در محصولات سینمایی و تصویری است که از آن سوی مرزها به فرهنگ ما تزریق میشود.
شناخت فرهنگ ملی میتواند در این مسیر راهگشا باشد، باید به اسطورههای نظامی، ورزشی، هنری و ادبی پرداخته شود و قدمت هزاران ساله آنها را به جوانان نشان داد تا در سایه آن نیازی به چهرههایی مانند «مرلین منسون» و یا «هل هامر» را در خود احساس نکنند و به جای دریافت خصایل شیطانی آنها با نگاه به چهرههای ملی، ضمن در هم شکستن احساس خود کمبینی، روح غرور و عظمت ملی را در آنها بیدار شود.
خوشبختانه مدتی است که رسانه ملی با درک این معضل و قبول واقعیتها به تهیه و پخش مستندهای تأثیرگذاری نظیر «شوک» اقدام کرده است، با این حال بسیاری از مسایل را به دلیل معذوریت اخلاقی نمیتوان از طریق رسانهها بیان کرد، اینجاست که نقش آموزش و پرورش در راهنمای اولیا و جوانان، آشکار میشود و همت و عزم ملی را به یاری میطلبد.
عرش نیوز :
فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی(ره) و همسر زندهیاد سید احمد خمینی در خاطرات خود که از سوی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منشر شده است به ماجرای سیگار کشیدن امام خمینی و علت ترک سیگار از طرف ایشان و ماجرای موهای آلمانی سید احمدآقا اشاره میکند و میگوید:
«یک شب امام گفتند: در جوانی سیگار میکشیدم. تا اینکه یک شب سرد زمستان که پشت کرسی مشغول مطالعه بودم، به مطلب مهمی رسیدم و فکرم به شدت درگیر فهم آن شد.
در همین حال برای آوردن سیگار از اتاق بیرون رفتم. پس از بازگشت همین که نگاهم به کتاب افتاد که آن را بر زمین گذاشته و به دنبال سیگار رفته بودم، احساس شرمندگی کردم و با خود عهد کردم که دیگر سیگار نکشم. آن را خاموش کردم و دیگر سیگار نکشیدم.
همچنین وی در مورد ماجرای کوتاه کردن موهای سید احمد خمینی و عصبانیت امام خمینی میگود:
خانم «همسر امام» میگفتند: «یک روز احمد را برای کوتاه کردن موهایش به آرایشگاه بردم. آرایشگر موهای او را مدل آلمانی کوتاه کرد. هنگامی که آقا به خانه آمد از دیدن مدل موهای احمد - که بور هم بود - ناراحت شد، اما به من اعتراض نکرد. در حالی که به شدت خشمگین بود، گفت: چرا موی پسر من طلبه باید این گونه کوتاه شود و خودش با قیچی موی او را کوتاه کرد. البته من هم بسیار ناراحت و عصبانی شدم. ولی سکوت کردم»
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، «توابین» به گروهی از شیعیان عراق میگویند که پس از شهادت امام حسین(ع) به شدت از کرده خود پشیمان شدند که چرا حسین(ع) را یاری نکردند و گفتند جز با شهادت، گناه ما بخشیده نمیشود. قیام «مختار»، بلافاصله پس از نهضت «توابین» به وقوع پیوست و هنگام قیام آنان، مختار در کوفه بود و خود را مهیای قیام کرد، اما شیعیان عراق قبل از دعوت مختار با «سلیمان بن صرد» و چهار تن دیگر از بزرگان شیعه، بیعت کرده بودند و آنان در اول ربیعالثانی سال 65 هـجری قمری قیام خود را آغاز کردند. *قیام توابین و علت همراهی نکردن مختار اکثر مورخین، نقل کردهاند که مختار، صد در صد با قیام علیه بنیامیه و قاتلین امام حسین(ع) با توابین موافق بود، اما شیوه برخورد و هدف آنان را که بیشتر روی روحیه شهادتطلبی محض- به این معنا که تا میتوانند از دشمن بکشند و بعد خود آنقدر بجنگند تا به فیض شهادت نایل شوند- بود نمیپسندید و در رهبری سلیمان، از نظر درایت و اداره جنگ، تردید داشت، به این جهت وی در این قیام شرکت نکرد. البته علت دیگری نیز پیش آمد و آن اینکه مختار هنگام قیام آن از جان گذشتگان، بار دیگر با توطئه ضد انقلاب کوفه، توسط اعمال حکومت ابن زبیر (که آن زمان در کوفه مستقر بودند) به زندان افتاد و هنگام قیام «توابین» و شهادت آنان، وی در زندان کوفه به سر میبرد. در ادامه شرح ماجرای قیام توابین به قلم حجتالاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی از کتاب «ماهیت قیام مختار» میآید: «توابین» قبل از حرکت به سوی دشمن، به کربلا آمدند و در کنار تربت حسین(ع) و شهدا کربلا، گرد آمدند و به شدت گریستند و عزاداری کردند، به طوری که بارها بیهوش شدند و از ارواح شهدا استمداد و از خدا طلب مغفرت کردند و نیروها را به سوی مرز عراق و شام گسیل داشتند، حماسهسرایان و شعرای شیعه نیز در این میان از پا ننشستند و مردم را به خودخواهی حسین(ع) و بازگشت به سوی خدا تحریک و تحریص کردند. اردوی توابین به حدود دهکده «قرقیا» در نزدیکی شط فرات رسیدند، قدری مکث کردند و از «قرقیا» به سوی منطقه حساس «عین الوردة» حرکت کردند، زیرا به آنان گزارش داده بودند که دشمن با 30 هزار نیرو از لشکریان شام به سرکردگی «ابن زیاد» به سوی آنان حرکت کرده است. *جنگ «عین الوردة» نیروهای توابین، در منطقه عین الوردة با دشمن مواجه شدند، ابن زیاد فرمانده کل نیروهای دشمن بود و افراد ذیل، نیز به عنوان معاونت و فرماندهان، جزو لشکر او بودند که عبارت بودند از: 1- حصین بن نمیر تمیمی: وی از چهرههای کثیف عمال اموی بود و در جریان کربلا از قاتلین امام حسین(ع) به شمار میرفت. 2- شرحبیل بن ذیالکلاع حمیری: وی نیز از جنایتکاران حادثه کربلا بود. 3- ادهم بن محرز باهلی: از سران قبیله باهل و از دشمنان سرسخت اهل بیت پیامبر(ص) بود. 4- ربیعة بن مخارق غنوی: وی از دشمنان سرسخت اهل بیت پیامبر(ص) بود. 5- جبله بن عبدالله خثعمی: وی نیز از دشمنان سرسخت اهل بیت پیامبر(ص) بود. نیروهای حق و باطل برابر هم اردو زدند، توابین حدود 4 هزار نفر نیرو و دشمن، حدود 30 هزار نفر نیرو داشتند و شعار توابین: «یا لثارات الحسین(ع)» (ای خونخواهان حسین) بود، جنگ به شدت آغاز شد و توابین چون از روحیه شهادت طلبی برخوردار بودند، جانانه میجنگیدند و بیمهابا به قلب دشمن یورش بردند و فریاد توابین به «الجنة، الجنة» بلند بود و عدهای از آنان در حال نبرد، فریاد میزدند خدایا ما را ببخش. کشتار عظیمی از نیروهای دشمن کردند، «سلیمان» به وسیله نیروهای «حصین بن نمیر» به شهادت رسید و آن 5 نفر از سران شیعه، یکی پس از دیگری ، فرماندهی توابین را به عهده گرفتند، کشتند تا کشته شدند و اغلب نیروهای آنان به شهادت رسیدند و با غلبه لشکر شام، بقایای آنان به سوی عراق، بازگشتند و به نهضت «مختار» پیوستند. از فرماندهان و سران شیعه که 5 نفر بودند، جز «رفاعة بن شداد بجلی» و به نقلی «عبدالله بن شداد»، بقیه همگی به شهادت رسیدند و ماجرای جنگ با لشکر ابن زیاد و شهادت چند هزار تن از شیعیان و توابین و کشتار عظیم لشکر شام به «جنگ عین الورده» در تاریخ ثبت شد و این بار، باز شیعیان ورقی زرین از حماسه و ایثار و ایمان و جاننثاری، در راه اهل بیت(ع) بر تاریخ خونبار شیعه افزودند که درود خدا به روان همه شهدا حق و فضیلت باد. در پایان باید گفت که این حماسه، از آغاز تا انجام آن، گر چه تلاش کوتاه بود، ولی یکی از مهمترین صحنههای حماسه شیعیان پاک را نشان میدهد.
دین و اندیشه - آیت الله جوادی آملی روز گذشته درباره راهپیمایی 22 بهمن افزود: "اغتشاش و اخلال در این مراسم، حرام عینی است".
به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه 19 دی در قم، استاد حوزه علمیه، راهپیمایی 22 بهمن را بیعت مجدد با رهبر انقلاب دانست و تأکید کرد: "نعمت رهبری عادل و شجاع یکی از نعمتهای بزرگ انقلاب اسلامی است".
آیتالله جوادی آملی از آیات عظام و مفسر قرآن، در دیدار 300 تن از اساتید بسیجی دانشگاههای کشور که روز یکشنبه، برگزار شد، با اشاره به دهه مبارکه فجر و راهپیمایی 22 بهمن از تمامی مردم خواست تا در این راهپیمایی حضور پرشور داشته باشند.
آیت الله جوادی آملی درباره راهپیمایی 22 بهمن افزود: "اغتشاش و اخلال در این مراسمها حرام عینی است".
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بعیت مجدد با رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: "حفظ نظام اسلامی از واجبات عینی است".
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: "نقش مراجع تقلید در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و استمرار آن بسیار مهم است". وی همچنین درباره رهبر معظم انقلاب گفت: "نعمت رهبری عادل و شجاع یکی از نعمتهای بزرگ انقلاب اسلامی است".
آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به تأکید مراجع و علما در خصوص هوشیاری مردم نسبت به اغتشاشات و فتنههایی که در جامعه رخ داده است اشاره کرد.
دین و اندیشه - آیت الله مکارم شیرازی از نمایش چهره های بدحجاب در حاشیه جشنواره فیلم فجر از طریق تلویزیون، انتقاد کرد.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید، صبح امروز 18 بهمن در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با اشاره به این که انقلاب اسلامی، انقلابی بی سابقه در جهان و متفاوت با سایر انقلاب ها بود، گفت: انقلاب های کشور های به کمک غرب و شرق ایجاد می شوند؛ در حالی که انقلاب اسلامی، لاشرقی و لا مبتنی بر اصول و احکام اسلام و با شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" به رهبری مرجع جامع الشرایطی چون حضرت امام خمینی( ره) شکل گرفت.
وی با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست داد، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی وضعیت منطقه را تغییر داد کرد و این مسئله دشمنان انقلاب را به تکاپو انداخت که عدوات خودشان را علیه مردم و نظام تشدید کنند.دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب با تحریک صدام می خواستند نظام ایران را ساقط کنند، ولی ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس، آنان را ناکام گذاشت.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: استکبار جهانی بعد از خاموش شدن فتنه جنگ علیه ایران، با مسائل فرهنگی و فساد و هم اکنون نیز از طریق مسائل اقتصادی در صدد شکست نظام اسلامی است، اما با هوشیاری و اتحاد و صمیمت مردم و مسئولین، می توانیم انقلاب را همچنان حفظ و دشمنان را مایوس تر از گذشته کنیم.
این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی ایران الگویی برای بیداری کشور های اسلامی است، یادآور شد: نباید بگذاریم اختلاف جای وحدت، دشمنی جای دوستی و کار های خلاف جای فرمان الهی را در جامعه بگیرد که اگر این طور شود باید به خدا پناه ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدا و سیما، گفت: در این ایام که باید صدا و سیما برنامه های خود را به معرفی انقلاب، اهداف امام، لزوم وحدت و رشادت های ملت مسلمان ایران اختصاص دهد، جشنواره فیلم فجر را در اولویت قرار داده است؛ به طوری که هر کانالی را که باز می کنیم، این جشنواره و جوایز آن را نشان می دهد؛ در حالی که مملکت با مشکلات عمیق اقتصادی و گرانی روبرو است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که نشان دادن بد حجاب ها ی درجه یک در تلویزیون، انسان را به یاد زمان شاه می اندازد، افزود: چرا باید در ایام دهه فجر این گونه عمل شود؛ مراجع بزرگوار پیغام دادند که" چه کار باید بکنیم"، گفتم "باید اعتراض کرد" ، هرچند امیداوریم اشتیاه خود را جبران کنند و گرفتار فرهنگ بیگانه نشویم .
وی همچنین با اشاره به بازتاب سخنان اخیر خود در نشریات ترکیه، خاطرنشان کرد: اگر ما حرفی می زنیم برای مصلحت مسلمین است؛ دولتمردان ترک باید کاری برخلاف منافع جهان اسلام انجام ندهندو به جای دست گذاشتن در دست بیگانگان، با همسایگان خود دست دوستی بدهند ، چون خیر و صلاح آن ها در این است.
62303/